امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 24 September , 2024
امروز : سه شنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 9149
خانه » سنگ ها تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰ |

سنگ زمرد سنگ عشق، روزي و نعمت فراوان

آشنایی با سنگ زمرد (سمبل عشق و ایمان) سنگ زمرد، سمبل مهربانی و عشق است و به زندگی، شادی و خوشبختی بیشتری می بخشد. بهتر است افرادی كه از بیماری های روحی _ روانی، مشكلات عصبی و برخی مشكلات و ناراحتی های خونی رنج می برند از این سنگ استفاده كنند. سنگ زمرد باعث افزایش […]

سنگ زمرد سنگ عشق، روزي و نعمت فراوان

آشنایی با سنگ زمرد (سمبل عشق و ایمان)

سنگ زمرد، سمبل مهربانی و عشق است و به زندگی، شادی و خوشبختی بیشتری می بخشد. بهتر است افرادی كه از بیماری های روحی _ روانی، مشكلات عصبی و برخی مشكلات و ناراحتی های خونی رنج می برند از این سنگ استفاده كنند. سنگ زمرد باعث افزایش میزان صبر و مقاومت شما در برابر دردها و ناراحتی ها می شود. با استفاده از این سنگ، انرژی تان كم كم بیشتر می شود و می توانید با ناهماهنگی های به وجود آمده در اثر بیماری ها مقابله كنید.

سنگ زمرد سنگ عشق، روزي و نعمت فراوان (راهنمای کامل)

سنگ زمرد سنگ عشق، روزي و نعمت فراوان (راهنمای کامل)

سنگ های شفابخش

به گزارش گروه سنگ ها سایت اخبار جهان:

سالیان سال است كه مردم از سنگ های شفابخش استفاده می كنند. مردمان باستان از این سنگ ها استفاده های زیادی می كردند و ما اكنون به دلیل اهمیتی كه آنها به سنگ های شفابخش می دادند، پی برده ایم. اینكه چگونه باستانیان ما پی به تاثیرات این سنگ ها برده اند، هنوز مشخص نیست اما چیزی كه مسلم است نتیجه گرفتن و تاثیر مثبت آنهاست. كریستال های طبیعی در واقع به جزء لاینفكی از زندگی آنها تبدیل شده بود و از سنگ های طبیعی و شفابخش با توجه به ماه تولدشان برای بسیاری اهداف استفاده می كردند. شما نیز می توانید از وجود این سنگ های زیبا و سودمند بهرمند شوید و با آگاهی از معنای واقعی سنگ های شفابخش، تصمیم گیری های مناسب تری در مورد سنگ انتخابی تان داشته باشید.
اگر احساس افسردگی یا دلهره می كنید می توانید از سنگ هایی استفاده كنید كه شما را از این حالت رها و با استرس تان مقابله می كند. سنگ های شفابخش نه تنها برای درمان مشكلات روانی و ذهنی مناسب هستند بلكه در درمان بیماری های جسمی نیز موثرند.
یكی از این سنگ های ارزشمند و تاثیرگذار، سنگ زمرد سبز است.
این سنگ معمولاً در دو رنگ سبز و زرد وجود دارد. رنگ سبز این سنگ تنوع بیشتری دارد. متخصصان می گویند كه بهترین نوع سنگ زمرد، انواع درخشان آن است كه شكلی شبیه به امواج دریا در آن دیده می شود و هیچ نوع خراشیدگی در آن به چشم نمی خورد. زمرد سبز اصیل، در واقع بسیار كمیاب است چرا كه معمولاً به هنگام برش دادن این سنگ، خیلی سریع خراش برداشته و متلاشی می شود. و به همین دلیل اگر سنگ زمرد دارید، باید در مراقبت از آن بسیار دقیق باشید.
این سنگ ظریف و شكننده در معادن زغال سنگ یافت می شود. معمولاً نقاط ریز و لكه های سیاه رنگی روی آن دیده می شود كه نشان دهنده وجود كربن بالا در آن است. در واقع سنگ جواهر زمرد سبز را از روی همین لكه های ریز سیاه روی آن تشخیص می دهند. در قسمت های بعدی به علائم ظاهری این سنگ و چگونگی تشخیص آن از انواع تقلبی و البته چگونگی استفاده از آن اشاره خواهیم داشت.

زمرد به سبزی زندگی و عشق

سبزی زمرد، رنگ عشق و زندگی است. در روم باستان نیز رنگ سبز را به ونوس (الهه عشق و زیبایی) نسبت می دادند. این روزها نیز رنگ سبز، جایگاه ویژه ای در اغلب مذاهب و فرهنگ ها دارد و سمبل عشق و ایمان است. در واقع رنگ خاص این سنگ باعث شده است كه تا این حد منحصر به فرد باشد. سنگ زمرد در واقع نوعی متعادل كننده ذهنی و روحی است، حتی تاثیر زیادی در بهبود بینایی و افزایش بهره وری هوشی (IQ) نیز دارد. سنگ زمرد، تاثیر زیادی در ایجاد هماهنگی و تعادل در بدن و افزایش آرامش درونی دارد و باعث شفافیت فكری و ذهنی می شود. این سنگ می تواند عملكرد تیروئید را در بدن تنظیم كند، میزان سوخت و ساز بدن را نیز بهبود بخشد، فرآیندهای متابولیكی را تحریك كند و از این طریق، به دفع سموم از طریق كبد كمك كند.

زمرد اصيل، شكننده است و سوراخ هاي ريزي دارد. ظاهراً كمي كدر و مات است ولي داخل آن درخشنده و تابناك است. برخي لكه هاي سياه و زرد نيز در آن ديده مي شود. اگر يك تكه سنگ زمرد اصل را در يك گلدان شيشه اي قرار دهيد، اشعه هاي سبز رنگ آن شروع به پرتوافكني مي كنند. اگر زمرد حقيقي را در برابر ديدگاه خود قرار دهيد، به شما احساس سردي مي دهد. اگر يك قطره آب روي آن بريزيد، آن قطره آب شكل خود را روي سنگ حفظ مي كند و پراكنده نمي شود. سنگ زمردي كه به عنوان انگشتر، گردنبند، گوشواره و دستبند استفاده مي كنيد نبايد كمتر از 5/2 راتي (30 ميلي گرم) باشد. سنگ زمرد را بايد در كنار نقره مورد استفاده قرار دهيد. انگشتر زمرد را با شير جوشيده نشده در وقت صبح تميز كنيد.

زمرد از سنگ هاى قيمتى است رنگ آن سبز است كه هر چه پررنگ تر و درخشانتر باشد گرانبهاتر است.
اين زمردها تراش مخصوص به خود را دارند كه به آن تراش زمردگونه مى گويند.
زمرد هر چه كمرنگ تر، كدرتر و داراى ترك باشد نامرغوبتر است به همين خاطر گاهى آنها را به صورت دامله يا كابوشن و يا گنبدى مى تراشند.
از دوران كهن بيشترين ارزش را براى زمرد قائل بوده و رنگ سبز آن را به مزرعه سرسبز تشبيه مى كردند.
در گذشته هاى دور افسانه هاى بسيارى درمورد زمرد نوشته اند. معتقد بودند كه اگر قطعه اى از زمرد را در برابر چشمان افعى نگه داريم بازتاب نورى كه از اين سنگ چشمان افعى را كور خواهد كرد و يا اين سنگ خلق و خوى اعتدال به صاحب خود داده و ثروت او را زياد خواهد كرد و يا باعث پيشگيرى از بيمارى ها خواهد بود.
از نظر روانى آرامش و اعتدال ايجاد مى كند درباره معادن كلئوپاترا نيز بسيار نوشته اند و يا علاقه رومى ها به اين جواهر، و يا اين كه چينى هاى قديم از خرد و پودر كردن آن در علم پزشكى استفاده مى كردند.
امروزه كشفيات ديگرى درباره اين گوهر گرانبها كرده اند و آن اينكه اثر مثبت بر روح و روان دارد.
به كسانيكه مديتيشن مى كنند و يا در جستجوى راه هاى معنوى هستند كمك مى كند. حالت هاى دلواپسى و نگرانى ، حساسيت هاى بى مورد و زودرنجى را از بين مى برد. حس برتر را در انسان قوى مى كند قدرت بيان را زياد مى كند.
برخى معتقدند كه اين سنگ طلسم خوشبختى براى هنرپيشگان و موسيقى دانان است و براى پزشكان و راهيان سفر و پدرانى كه با فرزندان خود تناسخى ندارند بسيار خوب است.

تأثيرات سنگ زمرد بر روی جسم

بر جسم فيزيكى نيز تأثيرات مطلوب دارد: در بهبود ناراحتى هاى قلبى – فشار خون – گرفتگى رگ ها – بيمارى ديابت – مجارى كيسه صفرا – كبد – دستگاه گوارش – دردهاى ستون فقرات – درد مفاصل – رماتيسم – پاركين سون – صرع بسيار مفيد است.
آب زمرد چشمان خسته و ضعيف را تقويت مى كند. تب و گريپ كودكان را درمان مى كند.
براى درد ناحيه ستون فقرات مى توان آن را مستقيم روى ناحيه دردناك قرار داد.
اين سنگ بر تمام چاكراها بويژه چاكراى قلب تأثير مثبت مى گذارد.
بعد از هر بار استفاده در زير آب جارى شسته و يكبار در ماه در برابر نور خورشيد قرار دهيد تا دوباره شارژ شود.
اين سنگ به متولدين ارديبهشت و تير تعلق دارد.

سنگ زمرد سنگ عشق، روزي و نعمت فراوان (راهنمای کامل)

سنگ زمرد سنگ عشق، روزي و نعمت فراوان (راهنمای کامل)

سنگ زمرد با وجود مدارات و ذرات و انرژِي هاي درماني جهت درمانهاي زير مفيد مي باشد:

– درمان بيماري هاي عصبي ، اختلالات رواني ، افسردگي ، اضطراب
– تثبيت انرژي درمانگر بر روي بيمار
– درمان بي خوابي و کم خوابي و آرامش بخشيدن به افراد
– درمان انواع دردهاي معده

درمان بيماري هاي عصبي ، اختلالات رواني ، افسردگي ، اضطراب

طريقه استفاده

يک قطعه سنگ زمرد را به مدت بيست و چهار ساعت داخل هاله ي بيمار ( بر روي بدن ) درون يک تکه پارچه ي نخي سفيد رنگ قراردهيد . اين عمل با توجه به ظرفيت هاله ي اطراف بدن افراد ، به مدت پنج الي ده روز اثر گذار خواهد بود .
جهت درمان قطعي ، مي بايستي سنگ بمدت دو ماه دائما نزد بيمار باشد تا درمان به طور کامل انجام شود .
تثبيت انرژي درمانگر بر روي بيمار
طريقه استفاده:
يک قطعه سنگ زمرد را بر روي چشم سوم بيمار قرار داده و فرد درمانگر به انرژي دادن بپردازد . سپس سنگ را بر روي محل درد و يا بيماري گذاشته و دوباره درمانگر انرژي درماني کند .
درمان بي خوابي و کم خوابي و آرامش بخشيدن به افراد
طريقه استفاده:
يک قطعه سنگ زمرد را به مدت ده دقيقه بر روي چشم سوم خويش قرار دهيد . سپس آن را با آب سرد بشوييد تا انرژي هاي منفي جذب شده به سنگ خارج گردد . چنانچه بي خوابي شما مربوط به سيستم مغزي باشد ، اين روش مفيد مي باشد و در صورتي که بيماري بر اثر فکر و خيال و … باشد ، قابل استفاده نيست .
درمان انواع دردهاي معده
طريقه استفاده:
هنگام درد ، يک قطعه سنگ زمرد را داخل مقداري آب جوشيده به مدت پنج دقيقه حرارت دهيد و پس از سرد شدن ، يک ليوان از آب را بنوشيد . چنانچه دچار زخم معده و يا ورم معده نباشيد ، اين روش به سرعت اثر مي کند .
همچنين قبل از استفاده از سنگ آن را کاملا ضد عفوني و شستشو نماييد تا عاري از ميکروب گردد . اين نوع آب درمانگر را هميشه به صورت تازه تهيه کنيد تا موثر باشد

توصيه

توصيه مي شود افراد مبتلا به ديابت و چربي خون ، از تماس با سنگ زمرد اجتناب کنند ؛ چرا که براي آنها مضر است و باعث تشديد و تثبيت بيماري مي شود . اين سنگ حتي نبايد با هاله ي چنين افرادي تماس داشته باشد . همان طور که مي دانيد ، چنانچه يک بيماري تثبيت شود ، ديگر درمان نخواهد شد.( توضيحات بيشتر را مي توانيد در کتاب «انرژي درماني و بيماري ها» از همين نويسنده مطالعه کنيد).

نکته

نيروي مخصوص درمان افراد عصبي و رواني ( شديد ) :
آزاد نمودن اين انرژي مضر بوده و به سختي انجام مي شود .

هاله ي آتشين و کاملا قرمز رنگ زمرد:
اين هاله تحت تا ثير نيروي قبل قرار مي گيرد و داراي > سنگ: 20 سانتيمتر ارتفاع است . چنانچه به اين سنگ مدتي تمرکز کنيد ، آن را به رنگ قرمز به همراه کمي رنگ آبي و يا سرمه اي و يا بنفش در قبل از هاله مشاهده خواهيد کرد . البته رنگ هاله هميشه قرمز بوده و گاه درجه ي روشني و يا تيره بودن آن تغيير مي کند.

سنگ تولد ماه اردیبهشت

کلمه زمرد Emerald مترادف‌ رنگ‌ سبز است. رنگ سبز با شکوه زمرد، عشق به طبیعت را تجلی می‌بخشد. این‌ گوهر زیبا که‌ همرنگ‌ طبیعت‌ و رنگ‌ زندگی‌ است‌ برای‌ ما ایرانیان‌ جلال و جلوه‌ای‌ خاص‌ دارد و رنگ‌ آن‌ گنبدهای‌ سبز و مقدس‌ ائمه‌ را به خاطر می آورد. به‌ همین‌ دلیل‌ بسیاری‌ از خانواده‌ها ترجیح‌ می‌دهند به‌ عروس‌ سرویس‌ زمرد هدیه‌ بدهند.در فرهنگ‌ های‌ مختلف، اعتقادات‌ متفاوتی‌ درباره‌ زمرد وجود دارد و انسان‌ ها خواص‌ جادویی‌ حیرت ‌آوری‌ برای‌ آن‌ متصور بوده‌اند؛ برای‌ مثال‌ مصریان باستان‌ در دهان‌ مرده‌ زمرد قرار می ‌دادند تا در آن‌ دنیا بهتر تکلم‌ کند و نیز معتقد بودند این‌ سنگ‌ باعث‌ باروری‌ می ‌شود. همچنین‌ برای‌ درمان‌ چشم‌ از آن‌ استفاده‌ می‌ کردند. در بعضی‌ جوامع‌ به‌ عنوان‌ پادزهر و برای‌ درمان‌ بیماری‌ صرع‌ یا بیماری‌ های‌ معده‌ استفاده‌ می ‌شده‌ است‌. گفته می‌شود رنگ زمرد باعث شادی شده، هیچگاه چشمها را خسته نمی‌کند و همیشه بعنوان رنگ حیات و تازگی شناخته می‌شود.

در روم باستان، سبز رنگ ونوس خدای عشق و زیبایی بوده است. امروزه نیز رنگ سبز جایگاه خاصی در بسیاری از فرهنگها و مذاهب دارد. به عنوان مثال رنگ سبز در اسلام،رنگ مقدسی است. بسیاری از کشورهای مسلمان در پرچم کشورشان از این رنگ به عنوان نشانه وحدت و یگانگی در ایمان استفاده می‌کنند. این رنگ همچنین در کلیسایکاتولیک به عنوان برترین رنگ مذهبی در نظر گرفته می‌شود. در یونان‌ باستان‌ زیورآلات‌ به‌ عنوان‌ سمبل‌ قدرت ، سلامت و ثروت‌ نقش‌ بزرگی‌ داشت‌ و معتقد بودند که‌ اگر شخصی‌ قطعه‌ ای‌ زمرد زیر زبان‌ خود داشته‌ باشد از دید مخفی‌ می‌ ماند ؛
به ‌علاوه ، دارندهِ زمرد را صاحب‌ ثروت ، رفاه‌ و قدرت‌های‌ مافوق‌ طبیعی‌ می دانستند. واژه زمرد عربی‌شده اسماراگدوس یونانی است که از کلمه یونانی Smaragdos به معنی سبز گرفته شده است و این واژه یونانی نیز از واژه‌ای سانسکریت به معنی سبز گرفته شده است.

نام اصلی فارسی زمرد دوال یا دوبال است.آن‌ چه‌ مسلم‌ است‌ این‌ که‌ زمرد واژه‌ای‌ یونانی‌ نیست ، چون‌ تا امروز معدن این‌ سنگ‌ در یونان‌ مشاهده‌ نشده ؛ بلکه‌ در قدیم‌ زمرد ترکمنستان‌ از راه‌ جاده‌ ابریشم‌ به‌ اروپا برده‌شده‌ و در چشم‌ بسیاری‌ مجسمه‌ های‌ خدایان‌ اساطیری‌ یونان به‌ کار می‌ رفته‌ است. باستانیان عقیده داشتند این گوهر برای صاحب خود پاکدامنی و نجابت به ارمغان آورده و او را از ارواح شیطانی مصون می‌دارد. در یونان باستان، زمرد بسیار مورد احترام بوده ولی در روم کمتر مورد توجه قرار می‌گرفته و به ندرت کاربرد پیدا می‌کرده است. پزشکان یونانی از دود زمرد پودر شده و سوزانده شده برای درمان مارگزیدگی،سرماخوردگی و تنگی نفس استفاده می‌کردند و پیش از آن که عینک و ذره بین ساخت شود به منظور مطالعه و رویت اشیای ریز از یک زمرد تراش خورده استفاده می‌کردند و به زمرد سنگ مطالعه می‌گفتند. در تورات زمرد یکی از سنگهای زیربنای شهر بیت المقدس معرفی شده و بدین جهت نزد قوم بنی اسرائیل ارج و قرب خاصی دارد.

سنگ زمرد سنگ عشق، روزي و نعمت فراوان (راهنمای کامل)

سنگ زمرد سنگ عشق، روزي و نعمت فراوان (راهنمای کامل)

باید توجه داشت که در گذشته‌های دور، گوهرهای اصل بیش از آنکه به عنوان زیور استعمال شوند، جنبه دارویی داشتند و پزشکان، خوردن یا تنقیه پودر و جوشانده آنها را تجویز می‌کردند. به ویژه برای زمرد خاصیت دارویی و شفابخشی بیش از گوهرهای دیگر قابل بودند مثلاً جوشانده زمرد را برای علاج سرطان و همچنین درمان اسهال خونی تجویز می‌کردند.از دیگر خواص زمرد که در قدیم بسیار به آن اشاره شده مفید بودن آن برای دستگاه گوارش است و سبب تقویت معده و درمان زخم معده می‌شود. استفاده از زمرد برای درمان خونریزیهای داخلی بویژه اسهال خونی مفید بوده و همچنین گفته میشود که همراه داشتن این سنگ برای زنان حامله مفید است و وضع حمل را آسان میکند زمرد دو نیروی انرژی بخش و آرامبخش دارد و گفته میشود که برای تسکین و درمان دردهای ستون فقرات و عضلات گذاشتن مستقیم سنگ زمرد بر قسمتهای دردناک و ماساژ با آن مفید است.
در بعضی از فرهنگها هدیه کردن زمرد به همسر در پنجاه و پنجمین سالگرد ازدواج رسمی زیبا به شمار می‌رود و در جاهای دیگر زمرد به عنوان گوهر بیست – سی و یا پنجمین سالگرد ازدواج استفاده می‌شود. زمرد سنگ متولدین ماه May می (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد) در نظر گرفته می‌شود.

رنگ‌ سبز زمرد در مقابل‌ نور طبیعی‌ و نور مصنوعی‌ و یا حرارت‌ تغییر نمیکند و به نسبت پایدار میباشد به طوری که تنها در گرمای ۷۰۰ تا ۸۰۰ درجه سانتی گراد و حرارت‌های‌ بالاتر رنگ زمرد تغییر پذیر است.سیستم کریستالی زمرد هگزاگونال بوده و سختی آن بین ۸-۷٫۵ است. بنابراین از کوارتز سخت تر است. وزن مخصوص زمرد ۷۸/۲-۶۸/۲ بوده و خاصیت فلورسنس ندارد. کریستالهای‌ زمرد ناخالصی‌های‌ متعددی‌ از قبیل‌ گاز، مایعات‌ و حباب‌ دارند که‌ هر چه‌ این‌ ناخالصی‌ها بیشتر باشد، مات‌ و کدرتر خواهد بود > سنگ: .

البته‌ اکثر زمردها ناخالصی‌ دارند که‌ جواهر فروشان‌ اصطلاحاً به‌ آن‌ «یخ» می‌ گویند.یکی‌ از راه‌های‌ تشخیص‌ زمرد اصل‌ از زمرد بدلی‌ و ساختگی‌ ،همین‌ ناخالصی‌هاست.اولین‌ معدن‌ زمرد در عصر باستان‌ و در جنوب‌ مصر کشف‌ شده‌ که‌ در مقایسه‌ با زمردهای‌ امروزی‌ کیفیت‌ پایین ‌تری‌ داشته‌ است. امروزه‌ مهم ‌ترین‌ معدن‌ زمرد جهان‌ در کشور کلمبیا قرار دارد که‌ پیش‌ از قرن‌ شانزدهم‌ به‌ وسیله‌ بومیان اینکا استخراج می ‌شده‌ است. یکی‌ از معادنی‌ که‌ زمرد مرغوب‌ با کیفیت‌ عالی‌ از آن‌ استخراج‌ می‌ شود معدن‌ موزو Muzo است‌ که‌ زمرد شفاف‌ با رنگ‌ سبز سیر دارد. دیگر معدن‌ معروف‌ زمرد در کلمبیا، چیور Chiver است‌ که‌ استخراج‌ از آن‌ چند قرن‌ است‌ ادامه‌ دارد.زمردهای مرغوب دیگری نیز در کشورهای زامبیا، برزیل، زیمباوه، ماداگاسکار، پاکستان، هندوستان، افغانستان و روسیه یافت می‌شوند که در میان این کشورها زامبیا، برزیل و زیمباوه از شهرت بالایی در تجارت بین‌المللی زمردهای مرغوب برخوردارند. رنگ زمرد این کشورهای اخیر تیره تر از انواع کلمبیایی بوده و ته رنگ آبی دارند.
امروزه‌ بهترین‌ زمرد با کیفیت‌ خوب‌ که‌ در ساخت‌ جواهرات‌ از آن‌ استفاده‌ می ‌شود زمرد کلمبیاست‌ که‌ طرفدار و خواهان بسیاری دارد. همین‌ ویژگی‌ باعث‌ شده‌ که‌ زمردهایی‌ مصنوعی‌ با کیفیت‌ مشابه‌ تولید شوند و به‌ جای‌ زمرد اصل‌ به‌ فروش‌ برسند.

واژه زمرد به معنای سبز و از کلمه یونانی اسماراگدوس مشتق شده و نام دیگر علمی آن امرالد است.
زمرد؛ طبعی سرد و خشک دارد. رنگ این کانی در مقابل هیچ گونه نوری حتی خورشید و حرارت تغییر نمی کند. اکثر بلورهای زمردهمانند یاقوت، ناخالصی ها و محتویات متعدد از قبیل کانی های مهمان، مایعات، حباب های گاز و ترک های داخلی دارد که در صورت کثرت این محتویات مات می گردد. این محتویات و ناخالصی ها عیوب زمرد به شمار نمی روند، بلکه همانند یاقوت برای تشخیص زمرد طبیعی از مصنوعی بسیار مفید است.

مرغوب ترین زمردها، بلورهایی با رنگ سبز سیر هستند که حتی در صورت دارا بودن ناخالص فراوان، باز هم از بلورهای زمرد پاک و شفاف اما با رنگ روشن گران بهاترند.
– خواص و فواید
زمرد سنگی بسیار پرانرژی و دارای خواص فراوانی است. استفاده از این سنگ برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری صرع بسیار فایده دارد. به ویژه برای کسانی که زمینه ارثی این بیماری در آن ها وجود دارد. به همین دلیل، در گذشته نیز پادشاهان در هنگام تولید فرزندانشان تکه ای زمرد را بر گردن آنان می آویختند تا به صرع مبتلا نشوند، اما برای کسانی که به بیماری صرع مبتلا شده اند، چندان کارساز نیست.
هم چنین قرار دادن زمرد بر روی چاکرای سر و تاجی برای درمان بیماری پارکینسون مفید است؛ زیرا برای برقراری تعادل در سیستم عصبی بسیار اهمیت دارد و علاوه بر جلوگیری از حمله های عصبی، دردهای عصبی را نیز می کاهد. آویختن زمرد بر گردن و هم چنین گذاشتن آن بر چاکرای قلب در درمان گرفتگی رگ ها و بیماری های خونی و نیز درمان ضعف عضلات قلبی و تپش قلب و تقویت آن، بسیار مفید است.
از دیگر خواص زمرد که بسیار به آن اشاره شده، مفید بودن آن برای دستگاه گوارش است. گذاشتن آن بر روی چاکرای خورشیدی، مجاری کیسه صفرا را پاک و فعال می کند و سبب تقویت معده و درمان زخم معده می شود.
استفاده از زمرد برای درمان خونریزی داخلی به ویژه اسهال خونی مفید است. نگاه به آن نور چشم را زیاد کرده و آب زمرد بیماری های چشمی را بهبود می بخشد.
هم چنین همراه داشتن این سنگ برای زنان حامله مفید است و بستن زمرد بر ران زن حامله در هنگام زایمان، زاییدن را آسان می کند.
زمرد دو نیروی انرژی بخش و آرام بخش دارد و برای تسکین درمان دردهای ناحیه ستون فقرات و عضلات، گذاشتن مستقیم سنگ زمرد بر قسمت های دردناک و ماساژ با آن مفید است.

سنگ زمرد سنگ عشق، روزي و نعمت فراوان (راهنمای کامل)

سنگ زمرد سنگ عشق، روزي و نعمت فراوان (راهنمای کامل)

سنگ زمرد (خوش شانسي و خوش اقبالي)

تاثير آن در مورد درمان ريشه برخي از بيماري ها نيز بسيار است. با اولين بار استفاده از آن، احساس مي كنيد كه به ناگاه انرژي فراواني در درون تان شروع به حركت كرده است. اين انرژي از طريق سنگ زمرد و از راه پوست وارد بدن تان مي شود و با ناهماهنگي هاي فيزيكي و رواني مقابله مي كند.
ريشه بيماري هاي جسمي معمولاً چيزي بيشتر از جسم است. مشكلات و اختلافات عاطفي و رواني اغلب منجر به بيماري ها و مشكلات جسمي مي شوند. ناهماهنگي هاي دروني، سد عظيمي در برابر جريان و نيروي زندگي ايجاد مي كنند و سنگ زمرد نه تنها به درمان بيماري هاي جسمي و فيزيكي كمك مي كند، بلكه مي تواند تا حدودي علت به وجود آمدن آن مشكل جسمي را به صورت دروني نيز درمان كند. اشعه هاي سبز زمرد از مغز و سيستم عصبي ما محافظت مي كنند و البته بخش هايي از بدن را نيز تقويت مي كنند.
بي شك يكي از زيباترين سنگ هاي موجود در طبيعت، سنگ زمرد است. نام اصلي اين سنگ از لغت يوناني smaragdos گرفته شده است. اين اسم يعني سنگ سبز. قصه هاي بسياري در مورد اين سنگ و آثار آن نقل شده است. قديمي ترين نوع سنگ زمرد در آب هاي سرخ در مصر يافت شده است. اين معدن بسيار قديمي بعدها نام «معدن كلئوپاترا» را گرفت.
در نوشته هاي قديمي ذكر شده است كه سنگ زمرد خوش شانسي و خوش اقبالي به همراه دارد. به همين دليل مهاراجه هاي هندي از آن بسيار استفاده مي كردند. يكي از بزرگترين انواع سنگ زمرد، سنگ زمرد مغول نام دارد كه وزن آن 80/217 قيرات است.
تاثير اين سنگ در روزهاي چهارشنبه بيشتر است و به هنگام طلوع خورشيد اثر آن بيشتر مي شود.

زمرد

زمرد یکی از باارزش‌ترین و زیباترین سنگ‌های قیمتی است که در طول تاریخ همواره مورد توجه بشر قرار گرفته است. این سنگ با رنگ سبز غنی و درخشانش، نماد عشق، جوانی و ثروت بوده و در بسیاری از فرهنگ‌ها و تمدن‌ها به عنوان نشانه‌ای از قدرت و زیبایی شناخته شده است. این مقاله به بررسی ویژگی‌ها، تاریخچه، خواص و کاربردهای سنگ زمرد می‌پردازد و همچنین نکات مهمی در مورد نگهداری و شناسایی آن ارائه می‌دهد.

تاریخچه سنگ زمرد

زمردها از دوران باستان به‌عنوان جواهراتی با ارزش شناخته می‌شدند. اولین شواهد استفاده از این سنگ به حدود ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد و مصریان باستان آن را به‌عنوان نماد زیبایی و ثروت می‌پرستیدند. کلئوپاترا، ملکه معروف مصر، به شدت به زمرد علاقه داشت و آن را به عنوان یکی از جواهرات اصلی خود به کار می‌برد. همچنین، رومیان نیز در قرن اول میلادی به زمرد علاقه‌مند بودند و آن را به‌عنوان نماد عشق و زیبایی در مراسمات خود استفاده می‌کردند.

ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی

زمرد از خانواده بریل (Beryl) است و فرمول شیمیایی آن Be₃Al₂(SiO₃)₆ می‌باشد. این سنگ به خاطر وجود عنصر کروم یا وانادیوم در ساختار خود رنگ سبز خاصی دارد. سنگ‌های زمرد معمولاً دارای شفافیت و درخشش بالایی هستند، اما برخی از آن‌ها ممکن است دارای عیوبی باشند که به نام «فلوئور» شناخته می‌شوند. این عیوب می‌توانند زیبایی سنگ را تحت تاثیر قرار دهند.

زمردها معمولاً در مقیاس ۷.۵ تا ۸ بر روی مقیاس سختی موس قرار می‌گیرند که نشان‌دهنده مقاومت بالا در برابر خراش و آسیب است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که سنگ زمرد به‌عنوان یک جواهر مناسب برای استفاده در زیورآلات محبوب باشد.

خواص درمانی و معنوی

از دیرباز، سنگ زمرد به‌عنوان یک سنگ درمانی شناخته می‌شود. باور بر این است که این سنگ می‌تواند به کاهش استرس، افزایش تمرکز و تقویت روحیه کمک کند. همچنین اعتقاد بر این است که زمرد توانایی تقویت حس شنوایی و بینایی را دارد و می‌تواند در ایجاد تعادل عاطفی و روحی موثر باشد.

از نظر معنوی، زمرد به‌عنوان نماد عشق و وفاداری شناخته می‌شود. بسیاری از زوج‌ها در مراسم ازدواج خود از این سنگ به‌عنوان نماد عشق و تعهد استفاده می‌کنند. همچنین، در برخی فرهنگ‌ها، زمرد به‌عنوان سنگ تولد افرادی که در ماه مه متولد شده‌اند، شناخته می‌شود و به آن‌ها خوش‌شانسی و سعادت می‌بخشد.

نحوه شناسایی سنگ زمرد اصل

شناسایی سنگ زمرد اصل از نوع تقلبی آن می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. اما با توجه به چند نکته کلیدی می‌توان به سادگی این کار را انجام داد:

رنگ: رنگ سبز زمرد باید غنی و عمیق باشد. رنگ‌های کمرنگ یا غیرطبیعی ممکن است نشانه‌ای از تقلبی بودن سنگ باشد.

شفافیت: زمردهای باکیفیت معمولاً شفافیت بالایی دارند. اما وجود برخی عیوب طبیعی در آن‌ها نیز معمول است.

وزن: سنگ‌های زمرد به‌طور معمول سنگین‌تر از سنگ‌های قیمتی دیگر هستند. بنابراین، بررسی وزن سنگ می‌تواند به شناسایی آن کمک کند.

قیمت: قیمت سنگ زمرد می‌تواند به‌عنوان یک شاخص مهم در شناسایی آن عمل کند. سنگ‌های باکیفیت بسیار گران‌تر از انواع تقلبی هستند.

منبع: سایت اخبار جهان

برچسب ها
, ,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.